Voor wie ?

Filmspiration bestaat uit pro’s die elkaar versterken. Dat kan vanuit je professie, achtergrond, ervaring, maar ook je specifieke kennis.
Denk dan aan bijvoorbeeld : een animator, steady-cam operator, belichter, artdirector, illustrator, grahicdesigner,  sound-designer, presentator, programmamaker, motion designer, regisseur of een producent.
Zelfregisserende cameramensen en Camjo’s zijn inmiddels al ruim vertegenwoordigd.

Maar ook specialisten die zijdelings al iets toevoegen kunnen zeker een waardevolle aanvulling zijn. Denk aan make-up artists, tekstschrijvers, een voice-over  en scenaristen.

Een paar mooie voorbeelden :

– Een animator kan die mooie mood-film verrijken met prachtige graphics.
– Een beginnende filmmaker vindt inspiratie en kennis bij een ervaren coach
– Een afgestudeerde student leert nog scherper zijn vragen te formuleren van een Camjo.

Filmspiration is geïnspireerd door de kracht van sociale overwaarde.
De basis is simpel : In principe heb jij een teveel aan kennis, apparatuur, passie ed.  Je kan deze elementen maar op bepaalde momenten inzetten en ze zijn dus in principe in overvloed aanwezig. Iemand anders kan ze op dat moment heel goed gebruiken.  Waarom deel je ze dan niet met je collega’s ?

Juist daarom zijn bijvoorbeeld de workshops gratis.

Een paar voorbeelden :
– Twee cameramannen hebben dezelfde Canon-camera. Beide hebben ze echter verschillende lenzen. Regelmatig lenen ze elkaars lenzen voor een klus.
– Een gevestigde Camjo leert een rookie op Camjo gebied, de kneepjes van het vak door hem mee te nemen op een paar klussen. De een heeft een paar extra handen, en de ander leert er wat bij
– Een allesweter op het DSLR-vlak (=speciale camera) geeft workshops aan collega’s. Waardering en uitbreiding van zijn netwerk is de waardevolle ‘vergoeding’ voor zijn inzet

Natuurlijk is het belangrijk om geld te verdienen!  Maar juist op basis van de bovenstaande voorbeelden kun je zien/ervaren hoe makkelijk het is om met het delen van apparatuur, hulp en kennis, je klus beter en efficiënter te volbrengen. Samen vertegenwoordigen we de kracht van een groot bedrijf en kunnen daardoor meer geld vragen.